Ordförande har ordet

BÄSTA MEDLEMMAR 2024-2

Kom in i gemenskapen!

Våren är på gång, i än större omfattning när ni läser detta får vi tro. Naturen vaknar och fåglarna är i full aktivitet.

Apropå aktivitet, jag tror/vet att ni är många som inte deltar i våra aktiviteter;fysiska sådana, resor eller gemensamma måltider. Jag har besökt de flesta och deltar så mycket jag kan och hinner. Kan bekräfta att vi har väldigt roligt och trevligt tillsammans. Jag uppmanar er, kolla vad som finns att göra i denna tidning, häng på, träffa nya vänner och känn den trevliga atmosfären och gemenskapen! Visa också din tidning för dina vänner och grannar, och tipsa om medlemskap, kanske vet de inte hur mycket vi i SPF har att erbjuda i fråga om gemenskap och trevliga aktiviteter. Ju fler vi är, desto starkare blir föreningen och vår påverkan i samhällspolitiska frågor för seniorer ökar.

Vid årsmötet, som hölls den 29 februari, omvaldes jag till det trevliga och ärofyllda uppdraget som ordförande i föreningen.
Tidigare medlemmar i styrelsen omvaldes också eller sitter kvar på ett år. Till den vakanta platsen invaldes Berith Harrysson till vår stora glädje. Berith är för de flesta bekant som medarbetare på expeditionen, ett uppdrag hon har kvar även fortsättningsvis.

I denna utgåva av Järfällasenioren finner du aktiviteter av allehanda slag fram till slutet av sommaren.
Läs igenom och se vad du vill delta i.

Vår eminenta hemsida uppdateras hela tiden med eventuella ändringar och nyheter, så håll koll på den!

Du hittar också tips och aktualiteter på vår Facebooksida. Vi är nu 400 medlemmar där, anslut dig till den, du också!

Vill även återkomma till uppmaningen att ta kontakt med oss om du vill hjälpa till i föreningen, vi behöver ständigt nya funktionärer. Tyvärr slutar en del, av hälsoskäl eller andra orsaker. Vill påpeka att du aldrig är ensam i ditt uppdrag. Intresserad?
Ta kontakt med någon av oss i styrelsen; kontaktuppgifter finner du längst bak i tidningen.

Jag vill avsluta med att önska er en skön och trevlig vår och sommar i gemenskap med andra.
Jag kommer att träffa många av er under perioden, för vi ses ju därute!

Väl mött!

Per Hedenström