Om SPF Seniorerna Flensbygden.

I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

SPF Flensbygden bildades 1981.
Vi är över 400 medlemmar i föreningen. Tillsammans med SPF Malmabygden har vi 24% av pensionärerna i Flens kommun i våra register.
Föreningen verkar inom Flens kommun, utom Malmköping-Dunker och Sparreholm, och har medlemmar från hela kommunen med omnejd.
Vi är en partipolitiskt och religiöst obunden organisation som verkar för att äldres sociala och ekonomiska villkor ska förbättras.
Verksamheten inriktas på att ta tillvara våra medlemmars intressen och ge möjlighet till en meningsfull tillvaro. Ett viktigt inslag är att ge tillfälle till gemenskap och samvaro. Det gör vi genom de möten som vi bjuder in till, studiecirklar och resor samt många tillfällen till friskvård.
Vi har ett fint samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan i Flen.

I vår lokal "10:an" på Götgatan 10, har vi möten och andra sammankomster, se tider och aktiviteter under "Aktiviteter"

Vill du ut och resa hittar du aktuella resor under "Resor"

Du kan ta del av hela vårt program under "Program"

Varmt välkommen till oss!