Om föreningen

SPF Seniorerna Wä-Skepparslöv är en lokal förening av Sveriges Pensionärsförbund Seniorerna.

Föreningen är en idell organisation för seniorer och är religiöst och partipolitiskt obunden.
Föreningen bildades 1988 och har idag drygt 300 medlemmar.
Vi finns lite utanför Kristianstad och har våra sammankomster i Vä Församlinghem.

Vad får jag som medlem?

Gemenskap med andra seniorer som bryter ensamheten och ger en trevlig social samvaro.
En meningsfull sysselsättning genom olika aktiviteter, studiecirklar, resor, studiebesök, teaterbesök och fester.
Vi anordnar även aktiviteter i samverkan med övriga föreningar i Kristianstad med omnejd.

Du får en kollektiv olycksfallsförsäkring som tecknas av förbundet för medlemmar när de deltar i föreningens verksamhet.

Som ny medlem får du en premiefri olycksfalls- och grupplivförsäkring i 3 månader (för livförsäkringen gäller att du ej fyllt 70 år).
Vill du sedan fortsätta med livförsäkringen måste den tecknas inom 6 mån.
Olycksfallsförsäkringen kan tecknas när som helst oberoende av ålder.

Medlemstidningen "Senioren" utkommer 9 gånger per år med många intressanta artiklar. Där kan du också läsa om de aktuella medlemsrabatter som förbundet har förhandlat fram hos olika företag.

Du är välkommen att delta i någon av våra månadsträffar för att se hur vi har det innan du bestämmer dig för att bli medlem.

Årsavgiften för 2023 är 280 kronor för medlem och 100 kronor för vänmedlem.
OBS! Föreningen är ansluten till central debitering, avi för årsavgiften kommer i separat försändelse med OCR-nummer och annat BG-nummer!

Föreningens e-postadress: waskepparslov@spfseniorerna.se
Föreningens Bank-Giro: 5805-5153
Föreningens Swish: 123 520 69 66.

Direktlänk hemsidan: www.spfseniorerna.se/waskepparslov