Föreningen bildades redan 1969, så 2019 firade vi vårt 50 årsjubileum.

Idag är vi knappt 250 medlemmar i åldrar mellan 66 och 100 år. Ni förstår då att det finns hur många olika intressen som helst skall kunna uppfyllas.

Öppna "Kontakta oss" för att se vilka som har olika uppdrag inom föreningen.

Klicka på länken nedan för att se valberedningens förslag till ledamöter och styrelse inför årsmötet i februari 2020:

Valberedningens förslag finns under fliken Aktuellt / Styrelsemöte.

Att vara med i en pensionärsförening innebär också att man ger stöd åt dem som jobbar i förbundet med de stora frågorna; ett förbättrat pensionssystem, lika skatt för pensionärer som för löntagare, en bättre hemtjänst och fler trygghetsboenden. Ja det finns många områden där man kan göra en insats för att vår framtid som pensionärer blir bättre. Eva Eriksson är vår förbundsordförande och driver dessa frågor.
Lokalt har vi möjlighet att påverka våra lokala frågor genom det Kommunala PensionärsRådet KPR. Fyra gånger per år kallas vi till möte med socialnämnden där vi tillsammans med övriga pensionärsorganisationer i kommunen framför våra önskemål om förbättringar i äldreomsorgen. Tyvärr så kan inte alla våra önskemål tillgodoses men vi jobbar på så mycket vi kan. Vi hoppas att det är många i vårt samhälle som vill engagera sig i detta viktiga arbete.
Kom och bli medlem, bli delaktig i vår gemenskap och deltag i våra aktiviteter.